خدمات

بهترین صافکاری pdr – صافکاری بدون رنگ

صافکاری بدون رنگ pdr

حتما برای شما پیش آمده است که برای ماشین خود به صافکاری نیاز داشته باشید. بهترین صافکاری PDR روشی کاملا علمی است که از آن برای بر طرف کردن فرورفتگی ها بدون ریزش رنگ استفاده می شود. این روش در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است چرا که حتی کمترین آسیبی را به بدنه وارد نمی کند و نتیجه کار فوق العاده می شود.

روش pdr اصولا به روش هایی گفته می شود که سعی می شود بدون استفاده از رنگ بدنه خودرو ترمیم  شود. امروزه این روش جایگزین روش های قدیمی صافکاری شده است. در ادامه قصد داریم با ویژگی های این روش و مزیت های آن در مقایسه با روش های صافکاری سنتی آشنا شویم:

آشنایی با ابزار صافکاری pdr

مهم ترین وسیله در صافکاری بدون رنگ میله های pdr هستند، که در اندازه های مختلف وجود دارند و به صورت ست و سرویس عرضه می شوند. جنس این میله ها از فولاد است و کشور های مختلف از آلیاژ مختلفی برای تولید این میله ها استفاده می کنند. سر این میله ها کمی زاویه دار است و هر کدام از این میله‌ها برای قسمت های خاصی از خودرو کاربرد دارند .

وسیله مهم دیگر سشوار صنعتی است که از اصلی ترین ابزار های در صافکاری PDR  است. گرم کردن بدنه آسیب دیده خودرو به منظور فرم دهی آسان و صاف کردن قطعات آسیب دیده و فرو رفته نیاز است. در برخی موارد، صافکار به وسایل دیگری مثل چکش های سبک یا حتی میله های pdr نیازی ندارد و تنها با گرم کردن قسمت مورد نظر، بدنه فرورفته به حالت اصلی خود برمی گردد.

انواع میله های صافکاری pdr

این میله ها در سه مدل چرخشی، اهرمی و دم ماهی به بازار عرضه می شوند، در اینجا توضیحی کوتاهی در مورد این میله ها میدهیم:

    • میله pdr چرخشی را در قسمت‌هایی از بدنه خودرو استفاده می کنند که امکان حرکت چرخشی میله وجود داشته باشد.
    • میله های اهرمی هم برای قسمت های خاصی از خودرو مثل سقف، کاپوت و یا قسمت هایی که می توان از بدنه اتومبیل جدا کرد، کاربرد دارد. همچنین می توان این نوع میله ها را اهرم قرار داد.
    • از میله های دم ماهی نیز برای قسمت هایی از خودرو استفاده می شود که فضا برای کار کردن کم می ‌باشد.

میله و ابزار صافکاری pdr

کاربرد و عملکرد میله های pdr

میله های pdr همانند یک اهرم عمل می کنند،  به طوریکه صافکار از قسمت دسته آن فشار را وارد میکند و نقطه تکیه گاه میله متناسب با محل فرورفتگی تنظیم می‌شود. گاهی از شاسی خودرو به عنوان تکیه گاه استفاده می شود و یا برای ایجاد تکیه گاه از ابزاری به اسم قلاب S استفاده می شود.

در این روش صافکار بدنه فرو رفته خودرو را با سشوار صنعتی گرم می‌کند و سپس با میله های pdr اقدام به بر طرف کردن آسیب دیدگی می کند. گاهی صافکار علاوه بر میله های pdr ، سشوار صنعتی، چکش های سبک و قالب تنه، خود نیز برخی وسایل مورد نیازش را می سازد .

به این ترتیب در صافکاری با میله پیروی از یک سری اصول و تکنیک های خاص و اعمال نیرویی بر خلاف جهت نیرویی که در ابتدا وارد شده آسیب دیدگی های بدنه اتومبیل را برطرف می‌کنند.

تفاوت صافکاری با رنگ و صافکاری بدون رنگ pdr

صافکاری سنتی یا بارنگ وقتی کاربرد دارد که آسیب شدیدی به خودرو وارد شده باشد. در این روش گاهی برخی قطعات تعویض می شوند و یا قطعات آسیب دیده با ابزار سنگین تعمیر می شوند. باید توجه داشت که این نوع ترمیم فرورفتگی باعث افت قیمت خودرو می شود.

بهترین صافکاری PDR (بدون رنگ) نیز زمانی امکان پذیر است که ماشین در حین تصادف ریزش رنگ نداشته باشد، آسیب دیدگی جزئی به قطعات وارد شود و نیاز به ضربات شدید نباشد. در این صورت قطعات فرو رفته تعویض نمی شوند.

عکس قبل و بعد از صافکاری pdr

عکس قبل و بعد از صافکاری ماشین به روش pdr

مزیت های صافکاری pdr

یکی از مزیت های صافکاری و نقاشی به این جلوگیری از برش دادن قطعات دوبل خودرو است. این روش در بسیاری از موارد نیز از بازکردن قطعه های خودرو جلوگیری می کند. باید توجه داشت که پس از تعمیر هیچ گونه اثر خوردگی باقی نمی ماند و به رنگ خودرو هیچ آسیبی وارد نمی شود.

از دیگر مزیت های صافکاری pdr ، هزینه کمتر آن نسبت به نقاشی و تعویض قطعه بدنه است. در این روش  دیگر نیازی به سنباده زدن، بتونه کاری و رنگ زدن مجدد نیست.

یکی از ویژگی های مثبت صافکاری بدون رنگ، صرفه جویی در زمان است چرا که این صافکاری در عرض چند ساعت قابل اعمال است. درحالی که صافکاری سنتی و سمباده زنی، رنگ زدن مجدد و زمان خشک شدن آن طولانی و زمان بر است.

در این روش چون از رنگ استفاده نمی شود دیگر نباید نگران عدم تطبیق رنگ با بقیه سطوح خودرو باشیم. هرچند برای بخش های رنگ شده از کد رنگ یکسان استفاده می شود ولی رنگ اصلی بدنه در اثر نور خورشید تغییر می یابد و باعث تفاوت رنگ می ‌شود.

آشنایی با دستگاه صافکاری pdr

در صافکاری با دستگاه نیز بجای استفاده از میله های pdr از دستگاه هات باکس استفاده می شود. در روشpdr در کوتاه ترین زمان می توان خودرو را ترمیم کرد و ناهمواری های بدنه اتومبیل را برطرف کرد. این دستگاه با فناوری گرمایشی و مغناطیسی خود باعث صاف شدن بدنه خودرو میشود.

دستگاه صافکاری  pdr اتوماتیک به کمک  تشعشات ماکروویوی ناهمواری های بدنه خودرو را صاف می‌کند. این دستگاه از جمله دستگاه های تخصصی است که اکثر مراکز تخصصی صافکاری ماشین آن را دارند و بر حسب میزان آسیب دیدگی خودرو از آن استفاده می کنند. نحوه استفاده از این دستگاه تنها از عهده یک تیم صافکاری حرفه ای برمی آید.

معایب صافکاری بدون رنگ (pdr)

صافکاری بدون رنگ همان گونه که مزایایی دارد، معایبی نیز می‌تواند داشته باشد. درست نیست همیشه از صافکاری pdr برای ترمیم سطوح و قسمت های آسیب دیده استفاده کرد. در بسیاری از موارد این روش صافکاری نیازمند استفاده از لیسه به مقدار زیاد است که این مسأله می‌تواند ناهمواری ‌های مختلف بر روی بدنه خودرو  ایجاد کند.

در برخی از مواقع نیز صافکار باید از میزان زیادی پولیش استفاده کند، که این مسأله نیز ممکن است به رنگ خودرو شما آسیب جدی وارد کند و باعث کدری و آسیب دیدن رنگ ناحیه مورد نظر شود. به همین دلیل همیشه پیشنهاد می شود که صافکاری بدون رنگ یا pdr زمانی صورت بگیرد که مطمئن شویم بهترین نتیجه حاصل خواهد شد.

در هنگام صافکاری PDR باید چراغ ها تایر یا سپر از بدنه خودرو جدا شوند تا صافکار به پشت بدنه دسترسی داشته باشد، استفاده از میله های pdr نیازمند مهارت و تخصص افراد مجرب است، چرا که اگر اصول و استانداردهای استفاده از میله ها رعایت نشوند ممکن است به بدنه خودرو آسیب جدی وارد شود و شکل بدنه خودرو به کل آسیب ببیند.

بهترین صافکاری pdr بر روی بدنه خودرو

صافکاری به روش pdr بر روی درب خودرو

سخن پایانی

صافکاری بدون رنگ امروزه که قیمت خودرو ها افزایش پیدا کرده است بهترین روش به حساب می آید. با این روش در بسیاری از موارد حتی متخصصان خودرو هم نمی توانند متوجه تصادف یا آسیب دیدگی خودرو شوند و مسأله افت قیمت خودرو پس از تصادف یا آسیب مطرح نخواهد شد. در مجموعه خودرویی ایکاراپشن با بهره گیری از متخصصین مجرب و ابزارهای به روز صافکاری بهترین صافکاری PDR ارائه می شود. متخصصان ایکار آپشن با استفاده از مهارت بالای خود در کمترین زمان ممکن می توانند خودروی شما را به حالت اول خود برگردانند.

همچنین برای انجام خدماتی همچون نصب دوربین 360 و نصب رادار نقطه کور می توانید به ما مراجعه نمایید. همین حالا با شماره های ما تماس گرفته تا کارشناسان ما راهنمایی لازم برای خودروی شما ارائه دهند. شماره تماس واتساپ 09121067975 و شماره تماس دفتر 02126370173

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *