خدمات

آینه تاشو برقی

آینه تاشو برقی

آینه تاشو برقی از اجزای مهمی در انواع خودرو‌ است که با کمک آن راننده می‌تواند زاویه‌های مختلف خودرو را که از دید خارج است را پوشش دهد.

اما همین آینه در تصادفات سبک که در معابر کوچک یا هنگام پارک اتفاق می‌افتد اولین اجزایی است که مورد آسیب قرار می‌گیرد.
در خودرو‌های لوکس و مدرن از آینه‌های تاشو برقی و جدیدا دوربین به جای آینه‌های آنالوگ و ساده استفاده می‌شود که شاید نمونه آن را در انواع خودرو‌ها‌ دیده باشید. در این مقاله از سری مقالات آموزشی ایویکار آپشن قصد داریم با آینه‌ی تاشو برقی، این وسیله‌ی پر کاربرد بیشتر آشنا شویم. ( برای اطلاع از هزینه‌ی نصب و راه اندازی آپشن فابریک کلیک کنید)

آینه بغل برقی

آینه‌ تاشو برقی چیست؟

در جواب به این سوال باید کمی با ویژگی‌های نوع عادی آینه آشنا شویم. آینه‌های خودرو کاربرد مهمی دارند و باعث کاهش حداکثری نقاط کور راننده می‌شوند. اما همین آینه‌ها برای تنظیم دستی و بسته شدن هنگام پارک یا در معابر باریک‌تر که امکان برخورد وجود دارد راننده را دچار مشکل می‌کنند.
آینه برقی خودرو جدا از مدل‌ها‌ی متنوعی که دارد با کمک موتور برقی و صفحه کلیدی که برای آن در کنار درب یا روی فرمان تعبیه می‌شود به راحتی آینه را مطابق دید خود به طور اتوماتیک تنظیم کند، هنگام پارک خودرو آینه‌ها را باز و بسته کند. این آپشن اگرچه در خودرو‌های لوکس و جدید توسط کارخانه نصب می‌شود اما برای تمام خودرو‌های داخل ایران نیز قابل نصب است. مراکز دیتیلینگ خودرو که مختص نصب آپشن خودرو و خدمات مربوط به آن هستند می‌توانند برای شما نصب آینه تاشو برقی را انجام دهند. نصب آینه تاشو برقی را انجام دهند. ایکاراپشن از مراکز دیتیلینگ معتبر و تخصصی است که به بهترین شکل کار نصب آینه تاشو برقی خودرو و سایر خدمات مانند؛ نصب صندوق عقب برقی خودرو، فیس لیفت خودرو و این موارد را انجام می‌دهد.

همچنین مطالعه کنید: نصب مانیتور اندروید

آینه بغل خودرو

آشنایی با طرز کار آینه تاشو برقی خودرو

آینه‌ی تا شو یرقی به چهار قسمت اصلی تقسیم می‌شود.

  1. قاب آینه که از جنس کائوچو یا پلاستیک فشرده ساخته می‌شود و رنگ آن با خودرو هماهنگ است.
  2. آینه اصلی که در داخل قاب قرار دارد.
  3. موتور الکتریکی برای تنظیم و باز و بست شدن آینه است.
  4. پنل تنظیم و باز و بست آینه که در دسترس راننده است.

طرز کار آینه تا شو نیز به طور کلی از طریق پنل که می‌تواند دکمه‌ای یا لمسی باشد انجام می‌شود به این صورت که با فشردن دکمه مربوطه در صفحه کلید موتور به شکل کنترل شده‌ای آینه را برای شما تنظیم یا باز و بسته می‌کند و شما می‌توانید آینه را طبق دید خود تنظیم کنید و یا آن را ببندید.

دکمه برای باز وبسته شدن آینه تاشو

نصب آینه تاشو برقی خودرو

نصب آینه تاشو برقی خودرو در تمام مدل‌ها از داخلی گرفته تا خودرو‌های خارجی امکانپذیر است و مدل‌های برقی برای تمام خودرو‌ها را می‌توان در بازار پیدا کرد. اما فرآیند نصب بهتر است توسط مراکز دیتیلینگ انجام شود تا شما بتوانید با خیال راحت و بدون بروز مشکل از آینه تاشو برقی و ویژگی‌های آن بهرمند شوید.

ایکار آپشن از مراکز تخصصی دیتیلینگ خودرو برای ارائه خدمات خود از افراد متخصص و مجرب کمک گرفته است و شما برای ثبت سفارشات خود می‌توانید با مراجعه به سایت ایکار آپشن و یا تماس با کارشناسان ما از خدمات تخصصبی بهرمند شوید. ( برای آشنایی با سرامیک بدنه خودرو کلیک کنید)

هزینه نصب آینه برقی

هزینه‌ی نصب آینه تاشو برقی و قیمت آینه تاشو

قیمت آینه تاشو برقی به مدل خودرو و تکنولوژی به کار رفته در آینه بستگی دارد. خودرو‌هایی مانند پژو ۲۰۶، ۲۰۷ که مدل‌های پایینتر خودرو هستند قیمت آینه تاشو برقی آنها نیز نسبت به خودرو‌های وارداتی دیگر مانند بنز و بی ام و به مراتب پایینتر است و این به معنی کیفیت پایینتر نیست. بیشترین دلیل این تفاوت تکنولوژی و پیچیدگی کامپیوتر خودرو‌های لوکس است که باعث می‌شود سیم پیچی و نصب آینه آنها نیز به ظرافت و تخصص بیشتری نیاز داشته باشد. هزینه نصب آینه تاشو خودرو نیز بسته به مدل آن محاسبه می‌شود و باید مد نظر قرار گیرد.

آینه‌های تاشو هم از نظر قیمت خرید و هم هزینه نصب نسبت به آینه‌های ساده گرانتر هستند اما مزایای بیشتری نیز دارند که از هزینه‌های احتمالی جلوگیری خواهد کرد.

مزایا استفاده از آینه برقی خودرو

  • امنیت بیشتر در رانندگی و جلو گیری از آسیب احتمالی اولین مزیت آینه تاشو برقی است. آینه شما به راحتی با فشردن یک شستی باز و بسته می‌شود و این از آسیب دیدن آن جلوگیری می‌کند. همچنین میزان بسته شدن آن نیز به اندازه‌ای است که با شیشه برخورد نمی‌کند.
  • آینه‌ تاشو برقی به راحتی تنظیم می‌شود و نیازی به صرف انرژی و زمان برای تنظیم آنالوگ ندارد. همچنین زمانی را که برای تنظیم آنها صرف می‌کنید را می‌توانید برای تمرکز در کنترل ماشین بگذارید و در نتیجه دقت شما در رانندگی بالا می‌رود.
  • آینه‌‌ تاشو برقی مقاوم هستند و با بسته شدن به موقع ار آسیب‌ها جلوگیری می‌کنند که باعث صرفه جویی در هزینه شما نیز می‌شود.

جمع بندی

آینه یک جزء مهم در خودرو است که به راننده کمک می‌کند بتواند نقاط کور خودرو را نیز ببیند و رانندگی بهتر و کم خطر را تجربه کند. اما آینه‌های معمولی و آنالوگ بخاطر اینکه باید به طور دستی تنظیم و باز و بست شوند در شرایط خاص مانند پارک خودرو و عبور از معابر باریک به راحتی در معرض آسیب دیدن هستند. به همین منظور برای جلوگیری از حادثه و صرفه جویی در هزینه در خودرو‌ها از آینه‌های برقی استفاده می‌شود.

آینه‌های برقی به راحتی و با کمک صفحه کلید و موتور الکتریکی به کار رفته در داخل خودرو تنظیم و باز و بست می‌شوند. نصب آینه‌های برقی برای تمام خودرو‌ها امکانپذیر است اما باید حتما آن را به افراد متخصص بسپارید تا بتوانند کاملا اصولی و تخصصی آن درا نصب نمایند.

قیمت آینه‌های برقی و هزینه نصب آنها به مدل خودرو و مدل خود آینه بستگی دارد و هرچه خودرو مدل بالا‌تری داشتا باشد بخاطر سیستم پیچیده‌تر هزینه نصب آن نیز بالاتر می‌رود. همچنین مزایا استفاده از آینه تاشو برقی شامل، امنیت بالا در استفاده، صرفا جویی در زمان و انرژی و بالا رفتن دقت راننده می‌شود.

جهت اطلاع از قیمت و اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ پیغام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *